Sunday, December 07, 2008

ハイハイ



ハイハイできるようになりました。ずりずりハイハイよりちょっとマシなやつです。寝返りもいつの間にか右にも左にも両方できるようになりました。そしたらいつの間にかお座りもできるようになりました。前進みハイハイもお座りもここ4週間でできるようになりました。あとは可愛いことに、ちょっと疲れたりするとママのところまでハイハイしてきたりします。まだ手は伸ばすっていうより「ここまで来たんだからダッコ-!!」って私のところまで来て触るということをするようになりました。

Ayane crawls forward not backwards now. She turns over both way and sit up by herself now too. I didn't exactly know what she wanted or saying by her just crying before but I am loving her who now crawls toward me and tries to reach me when she wants something or when she is tired.

1 comment:

Anonymous said...

Excellent!
I wanna see her HAIHAI move on my eyes directry some day.

Thank you for UPLOADING this.
We always enjoy both of you and her news on your BLOG.