Saturday, December 20, 2008

たっち パート2/Standing up-2

一人遊びはだいぶ前からしているんですがアヤネを’パック&プレイ’というものの中に入れたりしています。って檻の中に入れているんですねー。なーんて親なんでしょう。コチラではよく使うものらしいです。私たちもベイビーシャワーで2つも頂きました。寝返りやらお座りそしてハイハイが出来る様になってからよく使うようになりました。って滅多に入れないけどパパとママが家事をしなくちゃいけないときやなんかにチョット入っていてもらってます。言い訳ですね。ベイビーベットも結構前に立ち上がっても落ちないようにベットの位置を低くしました。先日アヤネがソファーに摑まって立っているところをご紹介したんですが、今日はパック&プレーの中で顔を出して立ったのは初めてでした。それもケタケタ笑って「見て見て!!こんな中に入れられてもすぐ出れる様になるからネーダ!」って立っている様で可愛くてもちろんブログに載せる事にしました。

Ayane has been playing with toys by herself for a while, sometimes in the 'Pack'n Play' thing. Well, the cage. What a wonderful parents we are!? It seems a major thing for parents to have in US. We got two of them from friends at the shower. We have been putting her in there since she started turning over, sitting up and crawling. We don't or cannot put her in there too often (she cries) but especially when we need to do chores and a break (excuse, off course). We have already lowered the crib bed while ago. She does stand up holding onto something like ottoman I posted the other day. But today it was the first time we saw her standing in the Pack'n and Play giggling as if saying "You cannot keep me in here forever. Soooon I will be OUT!!" So cute and decided to post this event.


1 comment:

Anonymous said...

あやね!立っちが上手にできるようになりましたね。おめでとう!
何度もビデオで見えてうれしいです。ありがとう。