Tuesday, July 01, 2008

Family Day 08

アヤネと私はパパの仕事先で行われたファミリーデーに行ってきました。本当はパパも休みの日だったのですがビッグイベントということでパパは休日出勤でした。でもパパに抱っこしてもらえました。パパもうれしそうでした。

毎週遊びに来てくれる愛さんも今日はパパと一緒で休日出勤でしたが会うことができました。なんていったってファミリーデーだし愛さんは家族のようにやさしくしてくれる大切な人です。会えてよかった。

ジェシカと一緒に生徒の活動やらを見て回りました。いつも良くして頂いている生徒のご両親や職場の仲間たちを含めものすごいたくさんの人たちにアヤネをお披露目することもできました。家にいるのとは違ってかなりいろんな人たちに今日一日で出会い、出会った人達の声のトーンや抱き方はみんなさまざまでアヤネはそのすべての刺激に耐えられず最後の方は大泣き状態になってしまいました。学校関係者や私の教えた生徒のたくさんのご両親たちには教えていた頃も学年が違ってしまった後も妊娠していた時もいつも変わらずにサポートしてもらっているし大変よくしてもらっているのでついついアヤネをたらいまわししてしまいました。

Me and Ayane enjoyed Family Day at Daddy's work. Daddy had to work on this day but Ayane had a chance to be held and kissed by dad. Daddy looked happy too. Ayane also saw Aiai who always comes and visits Ayane every week but she also had to work on her weekend off too. We spent time together with Jessica and looked around. Ayane met many many daddy's and mommy's co-workers, students' parents and friends there for the first time. It was very different from being at home and seeing people in public like tone of voice and the way people held her so it was too much stimulation for her and ended up crying most of the time. Well, I could not resist it so I passed her around to co-workers and students parents who have been supportive and really care.

No comments: