Tuesday, July 22, 2008

保育園入園

アヤネが保育園に入園しましたー!ママがアヤネを先生に渡して部屋を出てからまもなく20分ぐらいですかね大泣きでそれから3時間寝続けたそうです。やっぱり泣いちゃいましたって私じゃないですよ。私はもう朝家を出るときもその前もこのことは承知だったしでもアヤネ頑張れ!って思ってたし、おっしゃー!!!!!ママも頑張るぞーってもたもたせず部屋を出ましたから。アヤネが泣き出したの聞こえなかったし。聞いちゃってたら最悪な一日だったかも。だから昨日一日アヤネと初めて別れたんだけれどOKな一日でした。アヤネの保育園の一日はどうだったかといいますと、ちゃんとお昼寝もしたみたいだし先生にも面倒のかからないいい子でしたって言われました。保育園から帰ってきたら昨日だけかもしれないけど職場の仲間に抱っこされてもヘッチャラになってました。一日で人見知り克服かも!?うちの子エライッ!親バカ。ハハハ。

Monday was her first day at the day care. She started crying for 20 minutes or so right after I left her and then she slept for 3 hours which she have never done during the day. I knew she would cry like I wrote in the previous post she has been funny around people. I knew she would cry anyway but I had already decided to leave her quickly even she would start crying because I cannot stay with her all day and in some points she would cry again anyway even I stay for a little bit. Also it's good for her to meet new friends and have good time there too. I had to go to work so I kissed her good bye telling myself "Mommy will work hard for you, Ayane!!! I did not hear her start crying when I left and I had ok day. If I heard her crying, my first day back to work would've been horrible. The teacher said Ayane had a good day and did not make a fuss about anything. Oh, Ayane goes to the day care at my work. She saw some of my colleague and she did not cry anymore with people. I think she is so smart so that she have already coped with this issue within one day!!

1 comment:

kiko said...

あやねが頑張ってくれています!きっとあなたもいい仕事をしてください!クリスがついています、あなたたちにもきっとできます。
ハハ