Friday, June 06, 2008

再利用ショッピングバッグ/Re-usable shopping bag


スーパーマーケットの再利用できるショッピングバッグを使っている。アメリカで?スーパーマーケットでプラスチックの袋を使わないでこの再利用バッグを使う人が増えてきたきがする。この緑の袋に普通のプラスチックの袋3枚分のものが入り99セント、100円かそこいらです。私の使っているスーパーによると、アメリカでは毎年1000億枚ものプラスチックの袋を使っていてそのうち1%しかリサイクルされていないらしい。こっちはゴミの分別が日本みたいに厳しくない。うちの町はゴミの日とリサイクルの日だけ。プラスチックを普通のゴミに出せない訳でもない。日本で分けろっていわれているから分けてただけであんまり考えなかった。プラスチックや再利用できるゴミを普通のゴミとして出すとただのゴミになるだけで増えるばかり。その分また資源をまたつかって作り直さなくちゃいけなくなるから、ゴミを増やさず再利用できるものはリサイクルして資源を大切にしようである。地球の温暖化がアメリカでどんどん話題になってきている。ガソリンもものすごく高くなってきて1回に50ドル以上が当然になった。地球の温暖化なんて私が小中学生の時にもう日本では叫ばれてたけど今の日本はどうなんだろうか? 緑の袋を買ったのに最初は家に忘れてしまったことがあったから今は忘れないようにいつも車においてある。


I purchased and am using re-usable shopping bag from a supermarket every time going shopping there. I think more people using these bags, no? They say we use 100 billion plastic bags every year in US but only 1 % is recycled. I've never really thought about separating trash even we have to separate trash into many categories like batteries. We cannot throw batteries into regular trash! Global warming was a big issue in Japan when I was 6 or 7th grade already and we got rid of some spray products which using certain bad gas? stuff. I wonder what they are trying now in Japan and what is going on there. I forgot to take the green back a couple of time so I keep these bags (3) in my car all the time now.

No comments: