Monday, June 16, 2008

2ヶ月検診/2 month check up


今日はアヤネの2ヶ月検診に行ってきました。なんと4本も注射を打ちました。右足と左足に2本ずつ。DPT(ジフフテリア・百日せき・破傷風混合)Polio (ポリオ) Haemophilus (髄膜炎) Pneumaococcal (肺炎球菌) Rotavirus (ロタウイルス) は経口投与でした。だいぶ日本との予防接種とは数も種類もインターネットで調べると違うようです。住んでいる場所が違うとかかる病気も違ってくるのでしょうか。お医者さんが来るまでにちょっと待たされてアヤネも退屈になって泣きだした。もちろん注射のときも泣いてたけどクリスが抱いてやったらすぐ泣き止んだ。うちの子は強い子かもしれない。私とクリスのほうが結構長い針を4本もブスッとちゃんとおくまで刺すのを見て痛がったくらいだった。注射のあとは子供が好きそうなバンドエイドを4枚もつけて帰ってきました。今日か明日に熱が出るかもしれないということで、家でアヤネと二人だしちょっと不安です。お尻で熱を測るんだったよなーと思い出して困ってます。

We went for Ayane's 2 month check up with her pediatrician. 4 shots today. It seems much more shots babies have to get in US and also different types of shots. If you live in the different place than your home, you may get the different types of diseases. We were tired of waiting her doctor and finally Ayane started crying. Well, she cried during the shots but she quickly stopped crying as soon as Chris held her. She must be a strong baby!! Chris and I was scared and felt pain looking at the 4 pretty long needles went all the way into her skin. 2 into her right thigh and 2 into her left one. She got the cute band aids. I hope she's not gonna get fever. This means I have to take her temp and you know..what I have to do. I have to stick the thing into her bum bum.

No comments: