Tuesday, September 16, 2008

おすわり+離乳食+ブランコ/New chair and Baby food and Swing

ちゃんとした椅子でわないけどアヤネは座れるようになりました。目の前におもちゃがあるのにちゃんと前向かないで「苦しくないの!?」って思うくらい下を向いて下に置いてあるおもちゃを取ろうとするというか触ろうとするんです。保育園でオモチャが椅子の周りににいっぱいあるからかも、それにうちのいすみたいにトレーとおもちゃが付いてないから。

Ayane sits now, not the high chair though. She had started sitting on this type of chair at her day care first. The one there doesn't have a tray and toys around her chair so she tries to twist herself a lot (looks uncomfortable to me) and touch things around her chair.

パパはアヤネに離乳食も与え始めました。口はもごもごするけどまだ哺乳瓶みたいに目の前においても口はまだ開きません。食べ物だってわかってないんです。私にも離乳食をあげてみろって言うんだけど、私ってこう..特に離乳食なんて赤ちゃんの知らないことはちゃんとしっかり調べてハッキリ、「自分はどうこうするって!」なってからじゃないと事を始めなかったり結局の所ことを上手くできなかったりするんですよね。キチキチっと!A型ですから。でもちょっとナマケ気味かも。

Daddy started feeding her baby food. She moves her mouth slightly when food is in her mouth but not open her mouth for that yet even though she already does for her milk bottle and knows the bottle means 'FOOD.' He tells me to try to feed her food or ask if I fed her, but I haven't researched about baby food, how often feed, or how to feed a baby . I have a tendency that I cannot start a thing until I somehow have an idea of the thing and also how I'm gonna do about the thing. I don't do a good job anyway if I don't know what I am doing.

パパはどんどんいろんなことを先駆けて試しています。週末には庭のブランコに乗せました。まだちょっとブランコの楽しさはわからないらしいですねー。よくパパを尊敬するのは、パパは大きいことの時もあるし小さいことの時もあるけど楽しいことを思いつくというか楽しくしちゃうのかな。どこかに出かけたりお金掛けなくても楽しい週末にできるのです。アヤネの初めてのブランコでした。

He tries many new things with Ayane. They tried the swing in our backyard over the weekend. Ayane still doesn't understand the joy of the swing. I admire him many times. He comes up with fun stuff. Even a small thing, he makes the thing fun.

No comments: