Sunday, August 29, 2010

初めてのオモチャ/Play time

ハルトがだんだん重くなり私の手も痛くなってきました。パパが昔アヤネにいただいたオモチャをハルトのために出してきました。ダッコがまだ?大好きなハルトなので出来るか心配だったのですがけっこうぶら下がってるオモチャをちゃんと見ていました。流れてくる音楽も気に入っているみたいでした。アヤネが同じオモチャで遊んでいる昔の写真も入れてみました。似てますかふたり?アヤネの方にはちょっと気違いにオモチャがいっぱい付いているのが見えますか?最初の子どもにはこうなんですよね。

Jake is getting weight and my hands hurt lately. We try to put him down but he is pretty much one of the babies don't want to be put down still or forever!? Daddy took out this toy which one of our former coworker Mutsumi got for Ayane to see if Jake would like it and play on the floor. He did better than I expected. He seemed to like the music coming out of the toy fish. I found the pictures of Ayane playing with toys. Look how crazy I was putting MANY toys hanging for Ayane who is our first!






これがアヤネです
These two are Ayane not Jake!





***

アヤネはこのオモチャが気になって気になって遊びたくてしょうがありませんでした。ハルトを踏んづけたりオモチャを落っことしそうで危なっかしいので、最初はこのマットの横にアヤネのブランケットをおいて寝かせていたんですがそれでもダメで結局アヤネをハルトの横に寝かせるはめに。最後の写真。ハルトが遊んだ後も気になって遊んでます。ハルトの時ぐらいはアヤネも手や足をちょっとばたばたするぐらいだったのに、今ではいろんなオモチャでちゃんと遊べるぐらいに成長しました。ママは、ハルトが大きくなるのも楽しみです。

Ayane wanted to use this toy and tried to squeeze her in next to Jake so I put her favorite blankie right next to this mat but I ended up putting her right next to Jake. Look at the last picture to see how much she likes this toy!? She became a big girl who can play with many different toys now even she could slightly move her arms and legs when she was a month old.

1 comment:

Anonymous said...

はるとの寝ている間に、たっぷりアヤネを寝かせて遊んであげて。すぐに、
JAKEを寝かせたときに、あなたたちに代わって遊んであげられるようになりますよ。
kiko