Sunday, June 21, 2009

イチゴ狩り/Strawberry picking

イチゴ狩りに行ってきましたー!アヤネが生後2ヶ月のときに連れて行っているので今回はアヤネにも私にとってもクリスもかな?イチゴ狩り2回目でした。梨狩りに続きホワイト家の毎年恒例の行事にしたいですね。去年アヤネがまだ生後2ヶ月で子育てとっても大変だったけど外出しよう!楽しいことしよう!という事でイチゴ狩りに行った感じだったのではと思います。それにアヤネが生まれてアヤネに沢山楽しい経験をさせたいって思ってましたしね。アヤネも思ったより楽しんだようです。なんていってもまだまだ小さくて実際にイチゴ狩り!なんてと思いながら自分が楽しむためにぐらいで行ったのにアヤネがとっても楽しんでいるのにママは大満足でした。今回も私が言いだしっぺで私が行きたかったんですが、クリスも「病み付きになって止められないー!」といって楽しんていました。ともかく沢山生っているイチゴに目がくらみどんどん取ると小さくても摘んじゃうんですがそこは我慢するんです。小さいのはまだすっぱいから。1メートル弱に一個は大きくて甘いのが生ってるんですよ。それを取るんです!!皆シャツを赤く染めて帰ってきました。(2番目のビデオ横向きになってしまいました、すいません!)

.
Ayane was 2 months old when she went strawberry picking for the first time. It was my first time too so I went crazy picking them and Chris ended up watching Ayane who was in the stroller for the whole time. I think we were so tired and busy taking care of a newborn baby but I did not want to be stuck in the house but do something fun, and I think I was so excited about the life with her and doing this "family activities." So this year was her second time! She actually did not pick strawberry but she was munching them me and Chris picked. It seemed she enjoyed a lot than we expected. This year Chris went crazy picking strawberries. It is addictive to pick strawberries but you have to be patient. You will be amazed how much strawberries are there but many of them are small. The thing is you have to find the big ones!! Small ones are sour. I don't stay in one place. There is always a big one in every one or two feet apart. You have to pick the big ones. They are sweet. Well, everyone came home with red stains on the shirts. (Sorry, the 2nd video is sideways!)
.

No comments: