Wednesday, April 01, 2009

ハンドメイドフリースジャケット/Handmade fleece jacket

ヤッター!!ママにも(フリース)ジャケットなんか作れちゃいましたー。って今まで裁縫した中で一番簡単でした。切って脇を縫うだけ、そして襟にバイヤステープ。裾も袖口も切りっぱなし縫いっぱなしです。フリース生地だから糸もほずれてこないんです。1時間で出来てしまいました。もう1着違う色か違う生地で試してみたいと思います。エイミーキャロルという人の本を見て作りました。あまりにも簡単だったのでお友達にもぜひ作ってプレゼントしたいんですが、ジャケットがママにも作れちゃったのは作り方も型紙もあったしなにしろ簡単だったから。ただ18ヶ月から24ヶ月用の型紙しかないので18ヶ月から24ヶ月用のジャケットしか作れませーん。チョットサイズをアジャストするやり方やチョット自分が好きなように作り変えるやり方を覚えたいと思ってます。

I tried a jacket this time...no I made an easy looking one. It's called "Sweet Wee Jacket" from Amy Karol person's new book "bend-the-rules SEWING book. Like the book says, the jacket is made with just two seams and finish with a bias binding at the neck. Nothing was done for the raw edge. I have to say this jacket was easiest thing to make ever. It took just one hour, really. I think I will make same jackets with different color fleece fabric or lighter fabric for her and some of my friends.



3 comments:

kiko said...

なんてかわいいのでしょう!!!!

まきば said...

アヤネでしょうか?それとも私の作ったジャケットのことでしょうか?それとも両方?という事?

kiko said...

なんてセンスのいい色合いでしょう!色白のあやねさんにぴったりです。お靴の色も効いてます!