Thursday, October 28, 2010

ロッタ ヤンスドッター/Lotta Jansdotter

もう夏が終わり始めた時点で私が考え始める事は、ニューイングランド地方の長くて寒い冬の事。ロッタヤンスドッターという日本でも活動をしていて本も出している人の作品を見つけました。本屋で立ち読みしてカワイイー!!とよくやることですが、本は買わず写真の見まねでマフラーを作ってみました。で、結局本をいつも最後にはかってしまうんですよね。で、帽子も作ってみました。スカーフもマフラーもアヤネに作ったつもりでした。予想どうりマフラーを付けてもらうのに大変でしたが、とても寒いゾーって言って付けてもらいました。帽子はアヤネには小さすぎ治人には大きすぎだったのでまた直して作ってみまーす

When the weather was getting cooler after the summer, all what I have been thinking is New England long cold winter. I found this Lotta person. I made a scarf just by looking at the picture from her book at the store and then made a hat after I ended up buying her book as usual. Obviously Ayane did not want to put the scarf on but it was very cold and I convinced her to wear it. I have to reposition the button to make it look better. I made the hat for her but it was much too small for her but a little too big for Jake. So I have to add an inch to the pattern and try it again.

1 comment:

Jessica said...

i wish i would have know these were Lotta patterns when you showed them to me.. i have her book "Lotta's lifestyle" in japanese (i've been a fan since 2003)...