Tuesday, October 05, 2010

ホームメイドスカート着ました!/Homemade skirt!

スカートはいてくれました。もちろん「かわいいー」って言って持ち上げて履いてもらいました。たまに「ヤダー!」って言って洋服を着てくれない事があるので。「カワイイ」という言葉と「pretty」っていう言葉がプリンセスごっこやオモチャのジュエリーなどを使うことによってわかるようになってきています。タイツはダメかなと思ったんですが、この前に行ったパーティーの時もプリンセスごっこのおかげでドレスとタイツでとても気に入ってきて行けてたので大丈夫でした。

この日は近くで鳥に古くなったパンをあげに行きました。パパがアヤネとお約束してたんだそうです。餌をあげて木の枝やどんぐりそしてアヤネの大好きな小石で遊んだ後にアヤネもクッキーを食べて帰ってきました。


Ayane put on the skirt I made with exaggerated encouragement saying "Ooooh soooo PRETTY!!" She started to understand the word pretty or like princess stuff. She plays with jewelry and start liking the pretty dresses. I first thought she might hate the tights but she was ok with all outfit I picked since she had worn the pretty dress and tights when she went to the wedding party saying "oh, pretty dress" and spinning around.

This day, we went to Blue Hills Reservation, the near by state forest to feed ducks. Daddy promised her to do that this past weekend. She fed the ducks, played with acorn and branches. Of course with rocks, her favorite. She then fed herself OREO cookie and came back.


2 comments:

Jessica said...

i'm impressed with how crafty you've been lately! the skirt is adorable~ (ayane's pretty damn cute herself..)

YOCCHI said...

まきばさ~ん!!元気ですか??
アヤネはクリスに似てきたね…。
何だか,まきばさんとクリスを足して2で割った感じ(笑)

私も近々ボストンに行きたいなぁ。
でも休みが週1しかないんです(>_<)