Thursday, May 14, 2009

トウモロコシに挑戦!/Corn

トウモロコシを食べるのに挑戦しました。ってトウモロコシを食べるのなんて見たことないはずなのに上手くできてました。それも可愛いことにチャンとかじってるんです!!もともと料理をしないママなのでアヤネの離乳食メニューにママとパパで試行錯誤しています。いとこのマキちゃんに聞いてキューピーのよい子の食卓のサイトや拓おじさんが送ってくれた離乳食大全科の本を見て頑張っていますがなかなか上手くいきません。お豆腐と鶏肉のメニューは片栗粉を入れてもハンバーグ状にならずパサパサしてしまってアヤネ「べぇ!」って口から出されてしまいました、残念。

Ayane tried to eat corn. She found out how to eat it by herself and she was biting off some chunk. I am having hard time with baby food thing. I don't cook!! Since I got my first job, my current job, I eat dinner with my students. Breakfast and lunch is not like really COOKing. I check Japanese baby food site my cousin, Maki told me to check and using the book my brother sent to me. I made this recipe with tofu and ground chicken. I was supposed to be able to make a ball with them if I mix with cornstarch but I couldn't. Ayane hated it because it was dry and spat it out of her mouth!! I will try something else.

2 comments:

kiko said...

トウモロコシは横1列はがして渡してご覧。
最初の1列が食べにくいですよね。食べ過ぎになってまだ消化しにくいでしょうから、気をつけて。

まきば said...

うん。もしかしたら野菜の食べ過ぎかなんかでちょっとお尻がかぶれたいうか切れたというか出血しましたね。ドバドバじゃないけどウンチがゆるくなったからというかちょっと痛そうでしたがもう治りましたよ。最近よくかぶれたりするようになりました。いろいろ食べ物って難しいです。家庭科で習ったはずなのにいろいろ。何を勉強してたんでしょうか、私って。一昨日ゆで卵をどう作るかもわかりませんでした。