Friday, May 08, 2009

公園デビュー/Playground debut

公園デビューしましたー!って言うほどのことでもありませんでしたが、休み最後の家族での楽しい散歩のあとに公園に寄りました。滑り台はことのほかよく笑って喜んでましたが、ブランコにはしーずかに揺られてました。でも隣でブランコにのってた女の子にはチョット興味があるみたいでした。遊ぶにはアヤネはまだ小さすぎてダメかと思ってたけどけっこうイケテましたね。近所の公園っていうものはうちの近所にはなくて、やはり私の住んでる所からどこに行くのにもさすがアメリカ歩いたら最低30分ぐらいは楽々かかってしまいます。この公園はBlue Hills(ブルーヒルズ)というボストンからはちょっと郊外になりますがうちからは近い車で15-20分の所にあるけっこう大きな自然保護地域の中にある公園です。グランドキャニオンとかヨセミテみたいな大きい国立公園とまではいきませんが、いっぱい木が見えるでしょ!うちの近くにこんな所があって私はかなりハッピーです。 この辺には青っぽい石があるらしく、昔ヨーロッパから海を渡ってきた人がこの場所を遠くから見た時に青いものが見えてブルーヒルズになったらしいです。

Visiting playground and this state park was the last family outing during this vacation. She seemed loving the slide but she was very quiet on the swing...looking at a girl who was also on another swing next to her. Growing so fast. I thought she was still a bit too small for all those playground equipment but she pretty enjoyed it. These is no playground near my house. I am in USA. Everything is 30 minutes walk or more away from my house. People here really cannot walk to anywhere. This playground belongs to Blue Hills. Blue Hills is the state park 20 minutes away from Boston and also from my house. It is not like Grand Canyon or Yosemite but I am very happy about this Blue Hills Reservation. I love hiking person rather than swimming at the beach. You cannot see places like Blue Hills in the middle of Tokyo. Well, it seems there are bluish rocks on Blue Hills and this person or people from Europe long time ago saw this area bluish. Blue Hills.

2 comments:

kiko said...

あっという間に滑れるようになりました!お上手!お上手!拍手!拍手

まきば said...

滑り台なにげに大好きみたいです。