Sunday, November 02, 2008

紅葉フェスティバル/Foliage Festival


先週なんですがまたハーバード大学アーノルド木樹園の紅葉フェスティバルにアヤネと2人で行ってきました。見たこともないような大勢いの人たちがいました。いつも行くとちょっとの人しかいないのですが、その日はこの場所のことをこんなに知っている人がいるのかと思うような人の多さでした。天気もとってもよかったからだと思うけど。紅葉のピークはもう過ぎて葉が散り始めてますがまだまだキレイです。子供のための押し葉作りやらバンドのグループもいて楽しかったです。アヤネは最後はだけ寝ちゃいました。

Me and Ayane went to Arnold Arboretum again for Foliage Festival. I wanted to send my students there if it's nice so I went to see how the festival is like. So many cars and people were there. Every time I go there I see several group of people or individuals only. There were like at least a hundred of people. There was a Folk music band playing, activities for children, hayride, people from AA explaining what they do and tractors they use for taking care of trees there etc. It was so nice that day. Ayane was up most of the time there but as usual fell asleep at the end.

なんか真っ暗なんですが、フォークダンスミュージックのバンドのビデオです。
It's so dark but it's a video of the band playing that day.


2 comments:

Anonymous said...

 東京の紫式部の葉は同じように色づいています。寒くなってきました。雅士オジサンは蓼科の山を下りて今は東京暮らしになりました。
 北欧デンマークの保育園では乳児達を木の掘立小屋、暖房のない小屋の乳母車でお昼寝をさせていました!びっくりしたものです。気管を鍛える?ようで極寒の地の鍛錬ですね。そちらでは虐待になるでしょうか?元気なあやね楽しみに見てます、ありがとう。

Anonymous said...

ムラサキシキブは日本ので、こちらのはコムラサキではないでしょうか?今度行ったら葉っぱを見てきます。コムラサキは葉っぱの端の半分がギザギザでムラサキシキブは葉っぱの端の全体ががギザギザらしいので。