Sunday, October 12, 2008

Oktoberfest in Harvard Square



ハーバードスクエアーのオクトーバーフェストに行ってきました。学生のときからハーバードスクエアーでの催し物は好きでよく行っていましたが、いつも詳しく何のフェスティバルなのか調べないで行っていました。今回のはドイツのミュンヘンでやるオクトーバーフェストのアメリカバージョン。9月の終わりから10月の初めにやるそうで、ドイツでは16日間もやる世界的に有名なお祭りだそうです。お酒は決まった所でしか飲めなくて歩行者天国になっている道の真ん中にイキナリ柵で分けて机と椅子に座って飲んでいました。小さいものを売っている店や地元のレストランがテントで食べ物を売っていました。そんな大きくもないハーバードスクエアーにいくつかのステージを設置してミュージシャンたちが演奏していました。ビデオのはLoyd Family Players です。私は個人的にとっても気に入って調べたらカリフォルニアの方ののグループのようです。

We enjoyed Oktoberfest in Harvard Sq. today. I always like any events in Harvard Sq. since I was in college. There were not many people drinking beer on the street because simply we cannot do that. So there was the area blocked with the fences in the middle of the street with chairs and tables so that people can drink there, I guess. It was not really Oktoberfest with BEER I thought but it's always fun to see performers, food, stores and atmosphere. I love Cambridge, MA where I studied and lived away from home in Japan,my neighborhood. The performer in the video was Loyd Family Players base in CA which I really liked it.

先週 Rose F. Kennedy Greenway に行ったときにチャイナタウンで一緒に写真を撮ったこの人をハーバードでも発見!! この人来年のチャイニーズニューイヤーの時にやるイベントの宣伝をしているんです。このお姉さんも私みたいに写真とってました。ヨカッタ私だけじゃなくてそういう人!

I found this same guy there. The guy from Chinatown when I visited Rose F. Kennedy
Greenway last weekend. This person was advertising the next Chinese New Year even.

2 comments:

Anonymous said...

あぁ〜=3 私も行きたかったぁ(涙)
でも、おかげさまでいい部屋を見つけたよ!!
11月からはWeymouth住人だいっ!!
でも大丈夫! これからも遊びに行きまくるからね〜♪
絶対2人にデートをさせてやるんだいっ!! アヤネに会いたいしねっ☆


Oh-!!
I wanted to go with you.....
But, I found a good room in Weymouth, so I will move to Weymouth from Nov.
Don't worry!! I will keep visiting your house to do babysit for you guys and ♥AYANE♥.

Anonymous said...

いつ見ても無心なあやねの笑顔に
癒されます。
いつもUPをありがとう。

あいさん、みなさん
ありがとう。
はは