Sunday, September 05, 2010

ボストン子ども博物館/Children's Museum in Boston

ボストンの子ども博物館に初めて行ってきました。今あやねのテレビのお気に入りキャラクターであるアーサーにも会えて楽しい一日になりました。

Ayane visited Children's Museum in Boston for the first time. One of the exhibits is Arthur from PBS Kids and Arthur is her favorite TV program right now. Also Pingu from Switzerland. We had a great day and also a long day going through many exhibits.


特大ブロックに登ったりくぐったりバランスバーの上を歩いたり運動もしました。パパがブロックを集めてイナイイナイバァをアヤネとしました。

She played with the giant blocks and tried walking and standing on the form balance bars and steps.


なんでなのか調べた事はないんですが、この博物館には前から日本の京都の家があります。といっても畳の部屋と、小さい日本庭園、台所、お風呂、そしてお便所といったところです。ちゃぶだいに、仏壇もあったかな。アメリカ人のスタッフが勤労感謝の日について説明してました。近いうちにあるのかな?もう忘れましたというかアメリカのカレンダーには出てこないので。実は二階に上がれる階段もあるけど上には上がれません。たまにお茶会をしたりするらしいです。

Not sure and I have never tried to find out why this museum has a Japanese house exhibit but we visit it there. Tatami room, traditional Japanese toilet, Japanese garden, and mailbox which she is touching. She likes to get mails with daddy at home too.


ボール遊びはアーサーの次にことのほかお気に入りでした。
She really spend a lot of time with balls. Not just let the ball go but observed the whole thing.


水遊びもことのほか大好き。アヤネいつもお風呂は長風呂です。
She also enjoyed water play A LOT. She always want to spend a lot of time in the bath.


1 comment:

Anonymous said...

アヤネの年でも、幼児が楽しめる博物館!素晴らしいね、アメリカの良いところですね。
とっても楽しそうです。ありがとう!
sekiko