Saturday, November 28, 2009

ハロウィーン/Halloween

この3ヶ月サボっていた間にハロウィーンもありました。保育園のパーティーではお子ちゃまコスチュームの中では超基本のパンプキンちゃんのコスチュームを着せました。カブリモノ系は嫌いみたいです。最近オレンジ色のあまりの生地でスモックを作って着せたら「All Done!! 」って言われちゃいました。このパンプキンちゃんのコスチュームを思わせるのでしょうか?

ともかくお菓子で機嫌を何とかとりもどしてパーティーには参加できました。なんとかですが。ケーキ類に「おぇ!」っときてしまい誕生日にケーキでお祝いできなかったカワイソウなままとしては、ビデオには撮れませんでしたがおいしそうにカップケーキを食べる自分の娘にホッとしうれしいかぎりでした。「ケーキっておいしいものなのよ!イッパイ食べなさい!!」と心の中で緑色したスゴイ色のカップケーキにちょっとゾッとしながらうれしく思いました。

Well, while I was taking a looong time updating my blog, there was Halloween. She put the basic pumpkin costume. I think she hates those stuff. Sometimes her jacket and often her hat. I made an art smock using my orange leftover fabric but she hated it. Maybe because the color or feel like putting extra layer!?

She did participate the party with her costume on...barely by eating her snack. Mother who has a sort of allergic reaction to cake and never had a birthday cake when she grow up was very very happy watching her eating this GREEN cupcake very nicely. I was relieved. I was very sad growing up without a birthday cake. But WOW, things in the US are sometimes so crazy especially to me!? to Japanese people!? It's just food coloring but GREEN. WOW!!


ハロウィーン当日はパパの育った家の近所にあるジョンおじさんの家に遊びに行ってパパを子供のときから知っている家族の家をまわってキャンディーをもらいに行って来ました。アヤネにとって今回はハロウィーン二回目だったけれど、ちゃんとパンプキンちゃんのバケツを持って歩いてキャンディーをもらいに行ったのは初めてでした。ちょっとまだちゃんと他の人と歩くペースには追いつかずダッコばっかりしてたけど。ジョンおじさんの家にやってきた子供達にもアヤネは頑張ってキャンディーもあげました。今日のコスチュームは家族揃ってメキシコ人でした。ママはメキシコのマヤ遺跡パパといった時に買ったドレス、アヤネはママとパパの仕事場の人に買って来てもらったママと同じのドレス、パパはママのブランケットの真ん中とチョン切って作った即席のポンチョにボウシ。
.
On the real Halloween day, we visited uncle Jon's house and his neighbor where daddy grew up. Ayane helped giving out candy to kids who visited uncle Jon's house. After that we visited daddy's family friends for Ayane to get candy and say hi to them. This year was her 2nd year doing Halloween stuff but this year the first time she carried the bucket and walked around the neighbor. That was nice. Well, still taking long time and carried her from there to there. Well, we were Mexicans. Actually not sure Mexican people wear these dress. I bought this dress when I visited Mayan ruin. Daddy put blanket mommy cut the middle of it with scissors.
.

No comments: